22 Şubat 2010

KADAYIFLI MUHALLEBİ

Kadayıflı Muhallebi tarifi




malzeme
  • 500 gram taze kadayif
  • 100 gram tereyag
  • yarim su bardak
  • 1 su bardak ceviz
  • yarim su bardak kabuksuz badem
Muhallebisi için
  • 1,5 kilo süt
  • 1,5 su bardak şeker
  • 1 kutu çig krema (200 ml.)
  • 1 paket vanilya puding tozu(kaynayip hazirlananlardan )
  • 4 ,5 yemek kasik nisasta
  • 1 tane vanilya sekeri
yapilisi
  • Kadayıf, eritilmiş tereyagda rengi dönene kadar orta ateste teflon tavada kavrulur.
  • İçine şeker ve ceviz ilave edildikten sonra biraz daha kavrulur.
  • Kadayıfın yarısı büyük borcamın altına serilir.
  • Ayrı bir tencerede krema hariç muhallebi malzemeleri karıştırılıp pişirlir.
  • Sonradan krema da ilave edilip çırpılır.
  • Borcamin tabanina yarisini kadayifin döseyin.
  • Ben muhallebiyi sicakkan ilave ettim kadayifin üzerine.
  • kalan kadayifida muhallebinin üzerine esit sekilde dökün .
  • Soguyunca servise hazir .
  • Ben ve kizlarim bu tatliyi seviyoruz hem leziz hede cok kalay ayni zamanda hafif bir tatli .Kadayif zaten nefis oluyor serbetle bulusunca .Bu sekil muhallebili kadayif gercekten cok güzel -
  • Afiyetler olsun .

28 yorum:

Adsız dedi ki...

Canım bende denemıstım daha once bu tarifi,gercekten cok lezzetlı oluyor.Harika görünüyor eline sağlık.

İnci Yemek dedi ki...

Bu da değişik tarif olmuş ellerine sağlık canım tarifi aldım kocaman sevgilerimi bırakıyorum..

Unknown dedi ki...

Mmmm... Senin de ellerine saglik arkadasim... Ben de yaptim bir kez ama seninki kadar güzel olmadi... Sevgilerimle,

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım bir kaçgündür uğrayamadım kusura bakma...

Yaptıkların hepside nefis favori tatlılarımdandır...

Ellerine sağlık canım

elif şen dedi ki...

merhaba arkadaşım blogun harika senden daha yeteneklisimi var. birde ben bir bloğa yetişemezken maşallah 5 mi 6 mı kolay gelsin valla bravo

fatosla dedi ki...

Kadayıflı muhallebiye bayılırım harika görünüyo ellerinize sağlık

susamcorekotuFeriha dedi ki...

AYYY BU NE LEZZET AMANN BEN GÖZÜMÜ KAPADIM BAKMADAN YAZAYIM ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLERİMLE

Atike Momini Ziya dedi ki...

ellerine sağlık canm,ilk öğrendiğimde o kadar sık yapardımki anlatamam..
ben muhallebinin üstüne kremşanti de ekliyordum. öylesi de, güzel bir lezzet oluyor..
sevgiler...

Ash dedi ki...

How yummy & tempting it looks..... I am just drooling over it...

Ash...
(http://asha-oceanichope.blogspot.com/)

yaseminlerim dedi ki...

canim ellerine saglik daha once yemistim cok nefis oluyor sizlere afiyet seker olsun arkadasim guzel bir gun gecirmen dileigyle sevgiler.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor. Biraz farklı bir tarifde benim var. Çok lezzetli oluyor.
Sevgiyle kal.

Betül MUTFAKTA dedi ki...

Harika görünüyor! Ellerine saglik :))

TÛBA dedi ki...

Şahane gözüküyor...

Sevil Şahin dedi ki...

uzun zaman olmuştu yemeyeli bende dün akşam yaptım afiyet bal olsun hepinize ellerine sağlık arkadaşım
ayrıca sayfama bırakmış oldugun yoruma da teşekkür ederim
sevgiler

Hilal dedi ki...

sevgili Gülcan harika görünüyor bu tatlı, hemen kaydedip denemeli.sağolasın

Adsız dedi ki...

Himmm Harika olmus...
Ellerine saglik canim...

Sevgiler...

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canıın içi,çok sevdiğim bir tatlıyı yapmışsın,çok ta hoş görünüyor,ellerine saglık,sevgi ve saygılarrr...

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Çok nefis bir görüntü, ellerinize sağlık. Hep denemek istediğim bir tarif, bir gün inşallah. Afiyetler olsun. Sevgiler.

Giorgos Varvakis dedi ki...

Add please in your blog, a text translator for English or Greek!! I love your recipes!!!

aleyna dedi ki...

bencede harika bir lezzet canım.ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

hiç denemedim fakat arkadaşımda yemiştim. Çok güzel ve çok hafif bir tatlı..

KUZEYİN KIZI dedi ki...

Tatlılar süper görünüyorr ellerine sağlık.Benim gibi tatlı canavarı için çok iştah açıcı.Bu nedenle senı Mimliyorum:))) bloğuma uğramalısn. Kolay gelsin

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

İşte ben bu tatlıya bayılıyorum. Ellerine sağlık cnm. Sevgiler...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

çok sevdiğim bir tatlı, pek de şahane görünüyor.

ellerine sağlık canım..

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

ENFES OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLERİMLE

lezzetyolculugu dedi ki...

Çok severim kadayıflı muhallebiyi.Ama ben hep kadayıfları fırında yapıyorum.ÖYlede çok hafif oluyor.Bu şekildede deneyeceğim.Ellerinize sağlık.

siran dedi ki...

Merhaba Gülcan,
ellerine sağlık.Blogun okadar harika . Ben kadayıfe bayılyoruım.
Kadayıflı muhallebiyi de japarim. Tarifi aldim.
sevgilerimi brakyorum Siran

siran dedi ki...

Merhaba Gülcan,
ellerine sağlık.Blogun okadar harika . Ben kadayıfe bayılyoruım.
Kadayıflı muhallebiyi de japarim. Tarifi aldim.
sevgilerimi brakyorum Siran