13 Eylül 2011

CEVİZLİ HAŞHAŞLI ÇÖREK



 











malzemeler
  • 2 tane yas maya
  • 2 tane yumurta
  • 2 bardak ilik süt
  • 1 su bardak ay cicek yag
  • 1 tutam toz seker
  •  2 tutam tuz
  • 1 kilo  un ( ben 3 yemek kasik fazla kulandim unu )
ic malzemesi
  • 6 -7 yemek kasik sari sürtülmüs hashas
  • 1 su bardak cekilmis ceviz
  • 1 su bardak ay cicek yag
  • 1 tutam tuz
  • üzerine 2 tane yumurta ve susam
hazirlanisi
  • Derin bir kabin icersine ilik süt ve mayayi ekleyip eritin.
  • Yag seker ,yumurta  ve tuzu katip karistirin
  • Yavas ,yavas unu ila ve edip yugurun ben 1 kilo 3 yemek kasik un kullandim yumusak bir hamur yugurun elinize yapismayincaya kadar
  •  Hamurunuzu  15 dakika mayalanmaya birakin.
  • Yag ,hashas ve tuzu karistirin iyice hashas da topac kalmasindiye .
  • Hamurunuzdan 3 tane yumak cikartin .
  • Tezgahinizin üzerine bir kac damla yag damlatip merdaneyle hamurunuzu acin
  • Üzerine hashasdan esit sekeilde kasikla hertarafina sürün.
  • Dise dokunur cekilmis cevizi hashasin üzerine dökün.
  • Hamurunuzu rulo yapip 1 parmak kalinliginda kesin tepsinize siralayin .
  • Önceden isitilmis firinda 175 derece pisirin .
  • Cok güzel bir hashasli pogaca oldu  bir arkadsim pazartesi günü beni ziyaret etti onun icin hazirladim

15 yorum:

Gülcan dedi ki...

sevgili adaşım hasrika görünüyor ellerine emeklerine sağlık. sevgiler.

lengineer dedi ki...

Gülcan ellerin d ert görmesin e mi

lezzet sefasi dedi ki...

Gulcan masallah sana yetisemiyorum canim.
Corekelr nefis olmus ellerien saglik
Sefa

EV GÜNLÜĞÜ dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel gözüküyor eminim mis gibide kokuyordur:)

neslinameblog.blogspot.com dedi ki...

Gercekten harikaaa gözüküyor ellerine emegine saglik

olsada yesek suzan dedi ki...

bu ne böyle bu saatte nasıl canım çekti olsada yesem şimdi ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

elin sağlık enfes görünüyor memleket haşhaşına devam hadi kolay gelsin dün bende kullandım haşhaşlı mecimekli börek yaptım esenkal

Sevil Şahin (birdemliksohbet) dedi ki...

Gülcan ne yaptın sen olsa ne güzel yenirdi of of ellerine sağlık
afiyet bal olsun

kalpkurabiye dedi ki...

harika görünüyorlarr:))
ellerine sağlık canımm..

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık canım,nefis gözüküyor..
Bende mimin var :)

LEZZETİKRAM dedi ki...

nefis görünüyor ,ellerine sağlık :)

Baharcicegi dedi ki...

Her gelisimde nefis tarifler ekliyorsun cevizli hashasli cörekler nefis olmus eline saglik

durutarifler dedi ki...

OYYYY muhteşem. Evdekiler herhalde bana yap yap yap deiye bağırırırlardı.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

merhabe iyi günler sizi devamli takip ediyorum ve cok güzel yemekler yapiyorsunuz cörek de harika görünüyor ben hic yapmadim sari hashasi nereden bulabilirim almancasini da yazarsaniz sevinirim simdiden cevabiniz icin tesekkü ederim

Unknown dedi ki...

Selam canim ben sari hashasi türkixeden getiriyorum ama Almanyada türk bakkallarinda var. Almancasi Gelb Mohn olarak geciyor sevgilerimi gönderiyorum öptüm.