21 Ocak 2012

HASHASLI SERBETLI TATLI




malzemeler
  • 2 su bardak un
  • yarim cay bardak süt
  • 1 corba kasik yogurt
  • 1 corba kasik toz seker
  • yarim cay bardak irmik
  • 1 tatli kasik  mayanin 4 de 1 i kadar  yas maya
  • 1 tane yumurta
  • 60 gram tere yag
  • 1 yek kasik su
ic malzemesi

  • mor hashas (cekilmemis olsun diri )
kizartmak icin

  •  sivi yag
serbeti icin

  • 2 su bardak toz seker  (1 kilo seker yapiyor )
  • 2 su   bardak su
  • ceyrek limon suyu
  • (( 1 cay bardak süt  sebet kaynadiktan sonra icersine katin ))

  • Derin bir kabin icersine unu katip mayanin üzerine su yogurt ve süt katip mayayi eritin.
  • Tere yag ,seker, irmik ve yumurtayi katip yumusak bir hamur yugurun.
  • Serbetinizi haslayip  sogumaya birakin.Ben sebetin icersine yarim su bardak süt ilave ettim cok tatli olmasin diye cok da güzel oldu 
  • Sütdü serbet kaynadikdan sonra kattim .
  • Hamuru dinlenmeye birakin 10 dakikadar   3 parcaya bölüp  hamuru merdaneylen oval uzunlamasina medaneyle aciyoruz.
  • Hashastan hamurun üzerine kasikla hertarafina dökün.
  • Hamurunuzu bur ucundan baslayip rulo sarin .
  • Bir parmak  kalinliginda yanlamasina kesin.
  • Bir tencereye sivi ay cicek yag koyup kizinca hamurlari icersine birakin yavasca .
  • Kizgin  yagda  nar gibi kizartiginiz tatlilari soguk serbetin icersine birakin 3-4 dakika bekletip cikartin.
  • Üzerine ben mor hashas dökdüm  


12 yorum:

CANBOGAZDAN dedi ki...

Hashasli tatlilari cok severim, ellerine saglik canim. Sevgiler :)

Las Tres C dedi ki...

Se ven riquisimos.... saludos

birincisin dedi ki...

Haşhaşı kekte kullanıyordum şerbetli tatlıya da yakışmıştır.Ellerine sağlık,güzel görünüyorlar.Sevgiler:)

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Degisik bir tarif,eline saglik,bende iki gündür hic yemedigim kadar tatli yiyorum!Tariflerini deniyorum canim,sevgiler...

Aycan dedi ki...

Oy oy oy nasıl güzelmiş bu tatlılar yahuuu.Ellerine sağlık canım.Nefisler.

umutluhayat dedi ki...

post başlığında şerbetli ve haşhaşlı kelimelerini, okumak bile beni mest etti.birde resimleri görünce tutmayın beni.ellerine sağlık canım.

mutfagabuyrun dedi ki...

offff.harika bir görüntü canım.ellerine sağlık.afiyet bal olsun.sevgiler.

cafemuss dedi ki...

bir offf ta bu tatlı için çekiyorum :) ellerinize sağlık harika olmuş.

müjde dedi ki...

Ellerine sağlık Gülcancığım.Nefis olmuş.Ben de beklerim.Sevgiler...

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis görünüyor tatlın:)
sevgiler..
mutlu akşamlar:)

Swotpisces dedi ki...

süper bir tatlı ama bu, elinize sağlık...

PaSaSofraM dedi ki...

ilk defa gördüm bu tatligi hashasida serbetli tatlilarida cok sevdigim icin firsatim olunca denemeyi düsünüyorum ellerine saglik canim