2 Mayıs 2016

Soslu kek

Soslu kek kekimi Dün yaptım tarihi
 Malzemeler 
3 adet yumurta 
1 su bardağı ayçiçek yağı 
1 su bardağı süt yaklaşık 
1 su bardağı Nutella
2 yemek kaşık kakao 
 yarım çay bardağı çikolata kırıkları 
yarım su bardağı pudra şekeri 
1 kabartma tozu 
1 vanilya şekeri 
4 yemek kaşığı buğday nişastası 
aldığı kadar un yaklaşık 2 su bardağı un yeterli geliyor 

üzerinin sosu için malzemeler 

4 yemek kaşığı Nutella 
2 tatlı kaşığı kakao bir çay bardağı süt
Yarım çay bardağı ayçiçek yağı 1 paket vanilya şekeri 

kekimizi hazırlanışı 
kekimizi ilk önce yumurtalarımızı pudra şekeri ile çırpıyoruz
 Sonra içerisine Nutella  kakaolu sütünüzün ilave edip devam çırpıyoruz. Unumuzu Kabartma tozunu ve vanilyayı şekerimizi içerisine ekleyip tekrar çırpıyoruz.
 Kekimizin kıvamı akıcı bir kıvam olmalı en son çikolata kırıklarını içerisine kaşıkla karıştırıyoruz. 
 Ban  Borcam kullandım borcamın içerisine yağı sürüyoruz ve un luyoruz. Kekimizi de borcama içerisine döküp fırına sürüyoruz .
Kekimizi 180 derece fırında pişiriyoruz
Sosu için küçük bir tencereye yanımıza Sütümüzü selamımızı Kakamızı karıştırırız orta ateşte yavaş yavaş pişiriyoruz kaynatmak mı gerek yok Sadece Nutella  eriyince ocağın altını kapatıp soğumaya bırakıyoruz. 
 Kekimiz fırından çıkınca 3.4 dakika sonra Hazırlamış olduğumuz sosumuzu Kekin üzerine kürdanla her tarafına batırdıktan sonra sosumuzu da üzerine döküyoruz bir kaşık yardımıyla her tarafına eşit şekilde ben Üzerine Antep fıstığı serpiştirdim 
Çok güzel müthiş bir kek Afiyet olsun


1 yorum:

@gul_tasarimm dedi ki...

Ah gulcan hanimcim neguzel ne beceriklisiniz masallah size bana kirilmayin ama blogunuzun artik herkesin aklinda kalacak guzel bir websitesine donusme zamani gelmemismi siz bana buyrun lutfen olurmu..sevgiler