14 Mayıs 2018

Pudingli çikolatalı çörek.. pudingli üzümlü çörek


Bunu da ben yaptım pudingli üzümlü çörek ve pudingli çikolatalı çörek yaptım çok da güzel oldu





Pudingli  çikolatalı çörek 💙💙💙💙💙💙💙💙
Pudingli üzümlü çörek

Bugün bütün aile bahçede toplanıp Berat oğlumuzun diş bulguru nu yiyeceğiz 💙1 ,5 su bardağı ılık süt 💙150 gr tereyağı
1 paket Pakmaya Yaş Maya 💙1 kilo  un ((( Ben yavaş yavaş ekledim göz kararı koydum hamuru yumuşak olmalı Belki bir miktar daha un katabilirsiniz)))
💙Bir tane yumurta
💙1 şu bardak  Pudra Şekeri 💙1 çay kaşığı tuz
İç malzemesi: 💙2 paket vanilyalı puding kaynayıp da hazırlan lardan
Tarifine göre hazırlayın  puding arkasındaki tarife göre 💙kuru üzüm 💙Bitter çikolata ama ben evimde olan sütlü çikolata kullandım Çok da güzel oldu

Üzeri için 💙iki tane yumurta sarısı 💙3 yemek kaşığı şeftali reçeli veya kayısı reçeli

Hazırlanışı

Tereyağını yumuşak olsun Önceden buzdolabından çıkartın yoğurma kabına alın. Sütü ve Yaş Maya’yı ekleyin. Karıştırın.  Pudra Şeker’i ve bir tutam tuzu da ilave edin. Onu Yavaş yavaş içerisine katıp hamuru yoğurun Pürüzsüz bir hamur elde edinceye kadar yoğurun. Hamur ele yapışacak bir kıvamda da kontrollü olarak ilave edin unu.
Hamur pürüzsüz olunca toparlayın ve üzerini bir bezle örtün.
Oda ısısında 1 saat dinlendirmeye bırakın.  Puding’i paket üzerinde verilen tarife göre  sütle ve şeker  ve ile pişirin. Ocaktan alın, arada bir çırparak kabuk bağlamasını önleyerek soğumaya bırakın.
Hamuru un serpilmiş tezgahın üzerine alın. Merdane yardımı ile büyük bir dikdörtgen hamur elde edin.
Hamurun üzerine, önce pişirdiğiniz pudingi, sonra da çikolata kırıklarına. Rulo şeklinde sarın ve bir parmak genişliğinde dilimlere ayırın.
Çörek hamurları yağlı kağıdın üzerine aralıklı olarak dizin ve bu şekilde oda ısısında yarım saat daha mayalandırın. Daha sonra yumurta sarısı sürün 180 dereceye ayarlı fırında, iyice kızarıncaya kadar pişirin.  şeftali reçeline hafif ısıtın sulu kısmından çörekler ılıdıktan sonra üzerlerine sürün


Hiç yorum yok: